Ad hoc en storingsnummer

De storing-sticker en ad hoc betalen:

Wanneer heeft u de QR-sticker nodig?

Stelt u uw laadstation open voor het gastgebruik? Dan is de QR-sticker nodig.
Het is in Nederland verplicht om een alternatieve betaalwijze aan te bieden naast de laadpas. Dit noemen wij ad hoc betalen, de service hiervan gaat ook via deze sticker. Met de aanwezigheid van de sticker is in het geval van een storing met het laadstation het storingsnummer beschikbaar.

Werking QR-sticker:

De sticker is te gebruiken door het scannen van de QR-code middels uw smartphone of via de aanwezige NFC-chip.

Het voordeel van een NFC-chip:
Bij beschadiging door vandalisme of extreme weersomstandigheden (sneeuw, ijzel) kunt u deze sticker toch gebruiken. U hoeft alleen de achterkant van de telefoon bij de sticker te houden en u wordt automatisch doorverwezen naar de ‘storingen en ad hoc laden pagina’ van Laadnet.
Mocht dit niet lukken, dan kunt u altijd de url-code gebruiken die begint met chr.me

Als u op de website bent doorverwezen die hoort bij deze sticker, kunt u het storingsnummer terugvinden en eventueel via de creditcard de laadsessie starten en betalen.

Hoe kom ik aan de sticker?

De sticker kunt u aanvragen door een e-mail te sturen naar info@laadnet.nl met de gegevens van uw bedrijfsnaam en charger ID-nummer. U ontvangt de sticker vervolgens op uw adres.

De QR-sticker is verkrijgbaar bij aankoop* van een laadstation bij elektrotechnische groothandel Rexel.

* aanschaf van laadstation alleen mogelijk als u klant bent bij Rexel.

Aansluiten bij het Laadnet-netwerk:

Heeft u al een laadstation en wilt u zich aansluiten bij het netwerk van Laadnet en de QR/NFC- sticker ontvangen? Neem dan contact op met uw installateur of servicepartner. Bij eventuele storingen of onderhoudsverzoeken kunt u via een ticket rechtstreeks contact opnemen met uw eigen installateur. U kunt er ook voor kiezen om storingsmeldingen rechtstreeks naar uw installateur te laten sturen.