Voor zakelijke laadstation-eigenaren

Met Laadnet biedt u de EV-rijder zorgeloze laadsessies. Als eigenaar heeft u inzicht in de status, geladen elektriciteit, bezettingsgraad en inkomsten van al uw laadpunten. Wijzig zelf eenvoudig tarieven, terwijl Laadnet zorgt voor de financiële afwikkeling.

Voor de zakelijke laadstation-eigenaar

Zorgeloze laadsessies

Met Laadnet biedt u de EV-rijder zekerheid voor zorgeloze laadsessies. Het Laadnet-platform heeft een gegarandeerde uptime van 99,8% en staat rechtstreeks in verbinding met alle belangrijke laadpasuitgevers.

Inzicht

Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!

Gastgebruik

Gaat u het laadstation openstellen voor gastgebruik? Dan bent u verplicht om de QR-sticker te gebruiken. Hierop staat het storingsnummer en het biedt de mogelijkheid voor ad hoc betalen.

Ad hoc betalen betekent dat er een laadsessie gestart kan worden met een creditcard.

Account aanmaken en laadstations toevoegen

Er zijn twee manieren om een account aan te maken bij Laadnet en de laadstations toe te voegen:

  1. U maakt zelfstandig een account aan en vervolgens activeert u het laadstation. 
  2. Een medewerker van Laadnet maakt een account voor u aan en activeert het laadstation.

Service

Mocht er onverhoopt toch een storing ontstaan bij een laadstation? Klik dan hier om de gegevens achter te laten of bel met 088-5008112, dan wordt er automatisch een ticket aangemaakt. Dit ticket is niet alleen zichtbaar voor u, maar eventueel ook voor uw installateur die het laadstation heeft aangesloten. Hierdoor worden storingen opgelost en heeft u geen hinder dat er een storing heeft plaatsgevonden.

Laadnet app

De Laadnet app is te openen als computer web-app versie of als mobiele app. Deze is te downloaden in de Apple IOS store en de Google Play store.

Voorbereiding

Er zijn 2 manieren om een account aan te maken bij Laadnet en de laadstations toe te voegen.

  1. Een medewerker van Laadnet maakt een account voor u aan en activeert het laadstation, binnen 24 uur is het account klaar voorgebruik. Klik hier voor het aanmeld formulier    

 

   2.             Wilt u zelf de registratie doen voor Laadnet? Volg dan de onderstaande stappen om het laadstation gereed te maken voor verrekenen.

1
Account aanmaken
Om gebruik te kunnen maken van Laadnet moet u eerst een account aanmaken.
2
Locatie aanmaken
Nadat u het account heeft aangemaakt, voegt u een locatie toe.
3
Laadstation activeren
Na het aanmaken van een locatie kunt u een laadstation activeren met het serienummer/Charge ID-nummer.

Instructies voor de Laadnet App

FI - Klant worden bij laadnet
FI - Locatie toevoegen
FI - Laadstation toevoegen
FI - QR-Code sticker toevoegen
FI - Laadpas toevoegen
FI - Laadsessies overzicht
FI - Tarief wijzigen
FI - Support

Veel gestelde vragen

Is mijn laadstation geschikt voor verbinding met Laadnet?
Is mijn laadstation geschikt voor verbinding met Laadnet?

Om een laadstation met Laadnet te kunnen verbinden, moet een laadstation ‘slim’ zijn. Dit houdt in dat het laadstation beschikt over een communicatie-interface (LAN/WLAN/GSM), zodat het via internet een verbinding kan opzetten met het platform van Laadnet. Mocht het laadstation een ‘start to go’ of ‘plug and charge’ model zijn, dan is het vaak niet mogelijk om het laadstation met het Laadnet-platform te verbinden. Raadpleeg bij twijfel uw installateur of neem contact op met Laadnet.

Contact opnemen
Met welke uitgevers​ heeft laadnet een contract?
Met welke uitgevers​ heeft laadnet een contract?

Het overzicht van de laadpasuitgevers vindt u hier:

Naar laadpasuitgevers
Waar is de QR-sticker voor nodig?
Waar is de QR-sticker voor nodig?

Gaat u het laadstation openstellen voor gastgebruik? Dan heeft u de QR-sticker nodig op het laadstation voor het storingsnummer en de mogelijkheid voor ad hoc betalen.

Ad hoc betalen betekent dat er een laadsessie gestart kan worden met een creditcard. Hoe u een QR-sticker kunt toevoegen vindt u hier: 

Meer info over QR-stickers en Ad-hoc betalen
Is het mogelijk om de laadsessies in te zien​ die op de locatie hebben plaats gevonden?
Is het mogelijk om de laadsessies in te zien​ die op de locatie hebben plaats gevonden?

Benieuwd hoeveel transacties er zijn geweest op uw laadstation(s) en wat de bezettingsgraad is? Alle statussen kunt u live inzien. En de financiële afwikkelingen van de laadsessies tussen u en de EV-rijder? Daar zorgen wij voor. Op een transparante en eenvoudige wijze natuurlijk. Zo blijft u altijd 100% in controle!

Het is mogelijk om een overzicht van de laadsessies op de locatie te bekijken.

Laadsessie overzicht
Is mijn laadstation geschikt voor​ automatisch vergoeding van laadsessies?
Is mijn laadstation geschikt voor​ automatisch vergoeding van laadsessies?

Om automatisch te kunnen vergoeden, dient uw laadstation te beschikken over een laadpas- of e-taglezer (RFID-kaart lezer). Hiermee kan uw laadpas worden herkend en vervolgens aan de laadsessies voor uw bedrijfsauto worden gekoppeld. Daarnaast is het vanuit wetgeving verplicht dat de geladen elektriciteit door een MID-gecertificeerde kWh-meter is gemeten. Uw laadstation dient daarom over zo’n kWh-meter te beschikken. Raadpleeg bij twijfel uw installateur of neem contact op met Laadnet.

Contact opnemen
Hoe werkt automatisch vergoeden?
Hoe werkt automatisch vergoeden?

Uw werkgever heeft met de leaseauto een laadpas aan u beschikbaar gesteld waarmee u kunt laden op openbare laadpunten. Uw werkgever betaalt de kosten voor alle laadsessies die u met die laadpas heeft gedaan. De laadsessies die u op uw eigen laadstation uitvoert voor uw bedrijfsauto, dient u eveneens te autoriseren met de laadpas van uw werkgever. Deze laadsessies registreren wij in ons platform en voegen deze vervolgens toe aan die laadpas. De bijbehorende laadkosten van deze sessies baseren wij op het laadtarief dat u in de Laadnet-app eenmalig dient in te stellen. Laadnet biedt een scala aan laadtarieven die u kunt instellen. Zo is er altijd wel een laadtarief beschikbaar dat bij uw situatie past. Dit laadtarief kunt u eventueel in overleg met uw werkgever bepalen.

De laadsessies die we op uw laadpas hebben geregistreerd, brengen wij in rekening bij de uitgever van de laadpas waarmee onze vergoedingen aan u worden gedekt. De uitgever van de laadpas doet dit op zijn beurt weer met uw werkgever. Of met de leasemaatschappij en zij op hun beurt met uw werkgever. Zo is de spreekwoordelijke cirkel weer rond.

Goed om te weten! De vergoeding wij aan u betalen kan afwijken van het bedrag dat uw werkgever voor de laadkosten betaalt, aangezien de tussenliggende partijen in de keten opslagen kunnen berekenen. Dit is afhankelijk van overeenkomsten tussen uw werkgever, het autoleasebedrijf en de uitgever van de laadpas. Hierop hebben wij als Laadnet geen invloed.

Contact opnemen
Ik wil klant worden bij laadnet
Ik wil klant worden bij laadnet

Er zijn twee manieren om een account aan te maken bij Laadnet. Dit kunt u zelfstandig doen of laten uitvoeren door een medewerker van Laadnet.

Een medewerker van Laadnet maakt binnen 24 uur het account voor u aan. Uiteraard krijgt u een bevestiging wanneer het account gereed is voor gebruik.

Daarbij willen wij er u op wijzen dat u akkoord gaat met de automatische incasso.

Contact opnemen
Heeft u nog geen laadstation?
Heeft u nog geen laadstation?

Heeft u nog geen laadstation en u zoekt een installateur om het laadstation(s) te installeren? Neem contact op en u wordt in contact gebracht met een installateur.

Installateur zoeken
Heeft al een laadstation?
Heeft al een laadstation?

Heeft u al één of meerdere laadstation(s) en wilt u klant worden bij Laadnet? Dat is mogelijk. Een medewerker van Laadnet helpt u graag verder. Geef in uw reactie aan om welk merk laadstation het gaat.

Klant worden

Installateur zoeken

Klant worden bij laadnet

UPLOAD HIERONDER EEN BEGELEIDENDE AFBEELDING:

Aanmeldformulier

BTW-Nummer: Vul in alleen bij zakelijk gebruik. Dit is de opbouw van het btw-nummer
Betreft facturatie:

Bij Laadnet handteren wij een automatische incasso voor de facturatie, indien dit niet gewenst is kunt u dat aangeven.

Informatie laadtarief gastgebruik:

gastgebruik per kwh vanaf €0,10 tot €1,00

Stelt u uw laadstation open voor gasten, dan gaan wij voor u aan de slag om de laadtransactie te verhalen bij de verschillende laadpas-uitgevers. Wij zorgen dat voor al uw stations en voor alle transacties het verschuldigde bedrag eenmaal per maand wordt teruggestort op uw rekening. Voor elke laadtransactie waar wij voor u aan de slag gaan rekenen wij € 0,35. Dit bedrag kunt u eenvoudig via de instelbare tarieven in de app doorberekenen aan de gast-lader.

Wanneer het laadstation open staat voor gastgebruik, heeft u bij Laadnet de keuze uit een aantal laadtarieven.

Naar overzicht tarieven exclusief starttarief

Naar overzicht inclusief starttarief

Informatie servicepartner:

deze informatie hebben wij nodig mocht het laadstation een storing hebben dan is bekend welke installateur het laadstation heeft geïnstalleerd.